6.10.14

Ciganska posla

O, da znam, nije politički korektno. Ali kako bi zvučalo "romska posla"? Izgubila bi se poenta skroz. Elem, da ja lepo ispričam o čemu se radi.
Pre jedno mesec dana pričam ja sa komšinicom kako je eto došlo vreme da obnovim kuhinjske krpe. Ofucale su se, pune rupa i kojekavih fleka koje nikako ne mogu da skinem. Pa tako svaki put kad idem u grad (živim u gradu, ali na debeloj periferiji, Beograđani koji znaju gde živim sad sigurno umiru od smeha - nepunih 5 km od centra;))) ja kupim nekoliko kuhinjskih krpa i tako polako obnavljam "krpeni" fond. Na to meni komšinica kaže kako ona radi isto to, ali šije tj. porubljuje i seče na odgovarajuću dimenziju laneno platno, tj. lanene stolnjake  preostale još od miraza.  I pri tome mi pokaže kuhinjske krpe. Umalo me srčka nije strefila. Sa vezenim lanenim platnom briše sudove i mulja ih po sudoperu. Počela sam da kukam k'o Damjanov zelenko. Gleda mene žena, pa joj nije jasno... "Evo ti", kaže, "pa radi sa njima šta 'oćeš!"
Tog sekunda sam zgrabila krpe, otišla kući, sela za mašinu i napravila ovaj romantični ceger:



Ovako izgleda sa druge strane, sa sve vezom i rupicama:


Ovo je unutrašnjost cegera, morala sam da dodam malkice veza:


Naravno, čim sam ga sašila, morala sam i da se pohvalim.
I za nagradu dobijem još...
Pa sad nek' neko kaže da nisam Ciganka, pardon Romkinja (nije mi ovo prvi put, ima toga ihahaj;))). 

14 comments:

  1. Draga bensi, ma koja god posla bila , dobro urađena, Pozdrav do slijedećih ciganskih poslova. Loredana.

    ReplyDelete
  2. A joj..i ja bih kukala :))) Ne znaju ljudi, sta ces..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma zna, al' gospođa toga ima u zavidnim količinama, a decu to ne interesuje. Samo da joj vidiš orman!

      Delete
  3. Komšinica mora da je gospođa u zavidnim godinama, koja, eto, ne zna da nisu svi fensi, pa da ne znaju šta je laneno platno i vrednost istog, a more biti da istog ima u dostatnoj količini pa joj je i višak ;) Na svu sreću, ima nas Cigana, moji prijatelji Cigani ne vole kad ih zovem Romi, koji znamo šta i koliko vredi starinski vez, a posebno kad se sasvim lepo da reciklirati, kao što si ti to lepo odradila ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kao da si gledala:)))
      Jeste, to je gospođa u najboljim godinama (deca su taman u dobu kad se žene i udaju), a količine materijala, stolnjaka, lana su fantanstične. Sve je to donela u miraz. Ima stvari još od babe... Ma milina jedna, ne bi joj iz ormana izlazila...

      Delete
  4. dosta ljudi ne zna šta je laneno platno i vez, ali ne mora da znači da je ta komšinica neka fensi ženska, može biti da je to jednostavno samo ne zanima. a još ako toga ima u ogromnim količinama po svoj prilici i ne obraća više pažnju.

    ceker ti je baš lijep.
    a meni bi recimo bilo žao od od ovog platna da šijem ceker. ja bih napravila stolnjak i odmah ga stavila na sto u kuhinji.
    nema veze, u tome i jeste ljepota stvaranja, od jedne iste stvari svako može nešto drugo da napravi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Opasno sam se navadila na lan. Mogla bih kompletnu garderobu da promenim, a i kućni tekstil, ništa ne bi falilo;)))

      Delete
  5. Vrlo lepo, volim kad je veselo, kad je vatromet boja.

    ReplyDelete
  6. Ovaj detalj u unutrasnjosti cegera daje, hmm kako bih rekla- final touch ;) divno je!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...